10/10/15

Eco Adventure Gua Tempurung

Salam w.b.t
Hai lama Mas tak menjengah blog ke blog..Hari ini Mas nak share sedikit pengalaman Mas masuk ke gua tempurung.Pada asalnya nak masuk ke Gua Kandu..tetapi atas sebab2 tertentu masuklah kami ke GUa Tempurung...hahahhaa..

Pada 4/10/2015 tepat jam 8.30 pagi kami(peserta) bertolak dari UPSI ke Kampar Perak.
Excited gila sebab tak pernah masuk gua.Huhuhu.
Selfie sebelum masuk gua
Kami masuk ke gua menggunakan package yang ketiga tu(Tour 3) .. Lama gila dalam gua tu..Misi satu je nak masuk dalam gua tu..Mas nak cari harta ahmad albab..tapi sayangnya tak jumpa jugak... :(


Belakang tu adalah pintu nak masuk gua tempurung.tetapi dia boleh masuk jugak ikut darat.tapi tour guide tu nak bawak kami masuk ikut air jugak..pagi pulak tu..Sejak nau... Makin masuk kedalam makin rendah pulak gua ni..Segala cara Mas guna..Jalan itik la, berenang la..lg..jalan-jalan malas...hahaha...

Selama 2jam 30 minit masuk dalam gua tu..Macam-macam lukisan ada kat gua tu..hahaha..Ada marmar and ape lagi...*sudah lupa... :P 

yang ini namanya lubang tikus...

Macam tak percaya je..lepas turun meluncur 2 kali dalam gua tu...kene masuk pulak dalam lubang tikus ini...Serius cakap..lepas ni tak pergi dah..hahahah.

Selepas keluar gua tu pakat ambik handphone memasing sebab nak selfie...Al maklumlah nak bawak masuk gua x boleh...




Selepas tu kami diberi masa sejam untuk makan solat dan rehat... AKtiviti seterusnya adalah River Tubing...Ingat naik yang pelampung reramai tu..Tapi naik hok sore sore...Takut den..


Nak p mandi ayaq sungai pulak...

                           Video untuk River Tubing

Tengok biasa je kan..Time air laju ambik ko...tumbang dalam air..Ada yang minum air banyak la...Mas sikit tak sikit jugak la...Hahaha..Paling tak leh lupa bila pelampung tu ketepi dan depa suruh ke tengah...air dalam ..terpaksa turun pelampung dan nk loncat balik tu...seksa betul...Tapi memang best gila tahap gunung kinabalu aa..

Tak dapat nak dilupakan...
 then pulang

Sekian...

2 ulasan:

  1. package yang mas pergi ni, berapa harga dia? heheee. macam best je tengok !

    BalasPadam
    Balasan
    1. utk keseluruhan Rm60...tpi klu nk msuk gua je murah je rasa..mas sebab termasuk makan minum..

      Padam